Jeg bor i Lyngby og er 51 år. Jeg har 3 børn på hhv 13 16 og 22 år og en meget livlig hund :o)
Ud over at være en meget aktiv og social person med et stort personligt overskud og altid et smil på læberne, er jeg også i mit arbejde 100% pligtopfyldende, ambitiøs, meget struktureret og har et stort overblik.
ERHVERVSERFARING
Gennem de sidste 25 århar jeg arbejdet aktivt for børns trivsel, læring og udvikling i skolen. Jeg har været ansat i både folkeskoler, familieskole og i det specialpædagogiske felt. Her har jeg arbejdet på dagbehandlingsskole og en gruppeordning for børn, der har brug for et andet skoletilbud end det, som almenmiljøet i folkeskolen kan tilbyde dem.
Sideløbende med mine ansættelser har jeg være med i arbejdsgrupper og udvalg, der arbejder med nationale indsatser for børns trivsel og udvikling. Jeg har blandt andet siddet i Løkkefondens Konferenceudvalg, og i VIP-gruppen hos DCUM (Dansk Center for Undervisningsmiljø) og jeg har været i styregruppen til metodehåndbogen ”Er du med mobning” og efterfølgende konsulent i projektet ”50 skoler knækker mobningskurven”.
Min viden og erfaring har jeg udbredt ved at være fast underviser på AKT-uddannelsen hos Seminarer.dk og jeg har været medredaktør på AKT-bladet (nu ’Specialpædagogisk Månedsblad’) i en del år. Derudover har jeg afholdt forældrekurser for ADHD-foreningen og holdt oplæg om inklusion og forældresamarbejde på UCN.
Under fanen ”BØGER” kan I læse om mine bøger. Jeg har også skrevet et kapitel om ADHD i bogen ”Inklusionsvejlederen”, red. Af Rasmus Alenkær (2016)
Til dagligt arbejder jeg som trivselsvejleder i grundskolen, hvor jeg rådgiver og supportere forældre og medarbejdere i deres samarbejde om at skabe trivsel, udvikling og læring for det enkelte barn. Med udgangspunkt i medarbejdernes praksisteorier, yder jeg pædagogisk og didaktisk sparring og supervision i udvikling af inkluderende læringsfællesskaber.
Derudover har jeg været pædagogisk leder på Maglegårdsskolen, hvor jeg også havde medansvaret for Gentofte kommunes gruppeordning for elever med generelle indlæringsvanskeligheder.
Jeg nyder at kunne facilitere samtaler med børn og unge, hvor de oplever sig set, hørt, mødt og forstået. I 6 år har jeg været børnegruppeleder af samtalegrupper for børn i skilsmissefamilier.
Jeg er certificeret "coach i organisationer med et modul i konflikthåndtering" hos Axept. Uddannelsen er akrediteret.
KOMMUNALE INDSATSER
Som medlem af strategiudvalgfor fællesskaber og strategisk planlægning af indsatser for arbejdet med børns trivsel i grundskolealderen, har jeg siddet i diverse arbejdsgrupper, hvor der har været fokus på:
udarbejdelse af Fællesskabsmodellen og oplæg for PPR, Sundhedsplejersker, Børn&Familie (socialrådgivere) om Fællesskabsmodellen
implementering af STIME
advisory board Headspace – opstart af Headspace i Gentofte
udvikling af samarbejdet mellem PPR og Skoleledelser i samarbejde med Kim Gørtz
kompetenceudvikling af medarbejdere i specialtilbud (gruppeordninger mm)
ansættelse af Coteaching vejledere under skolevisitationen og ansættelse af SSP-konsulent
SSP-handleplaner for hhv Gentofte og Frederiksberg Kommune
implementering af kommunal sorggruppe, i samarbejde med bl.a provsten
supportere Familiecenteret i opstart af skilsmissesamtalegrupper for børn og unge
overgange mellem daginstitutioner og skole
prøvehandlinger i forhold til Skolevægring
sparring med PPR-ledelse ift PPR's rolle på skoler
udarbejdelse af skoleskiftskema og trygge overgange mellem dagtilbud og skole eller mellem skoler